Online presenteren met impact en engagement

Tot maart 2020 organiseerde Barbara Struys bij publiq heel wat ontmoetingsmomenten, inspiratiedagen, infomomenten enzovoort. Maar toen was er corona en moesten Barbara en haar collega’s kiezen tussen onbepaald uitstel van deze events of… online gaan. 

Barbara merkte al snel: sommige online sessies maken impact, anderen helemaal niet. Ze startte met wat research en testte vooral heel veel aspecten van online presenteren zelf uit. Haar ervaringen deelt ze tijdens de interactieve slotsessie van de Communicatiekliniek 2021. Je verlaat de sessie met heel wat concrete do’s & don’ts die ook jou zullen helpen om impactvolle online bijeenkomsten op te zetten, waar zowel jij als de deelnemers energie van krijgen. 

Tijdens deze sessie krijg je praktische tips voor een impactvolle online presentatie of bijeenkomst. Enkele elementen die zeker aan bod komen:

  • Hoe écht contact maken met de deelnemers?
  • Hoe energie in je online sessie krijgen en de aandacht van je deelnemers vasthouden?
  • Interactiviteit: een dogma of weldoordachte tool?
  • Praktische tips voor de organisatie van je sessie

  • Vrijdag 18 juni
  • 13:00 tot 14:30

Barbara Struys

Barbara Struys werkt voor publiq als coördinator van de kenniswerking rond cultuureducatie (in de vrije tijd) en het Netwerk Vitamine C. De rode draad in haar carrière is de passie van het verbinden van publiek met cultuur & erfgoed. Haar ervaring bouwde ze op bij CultuurNet, Herita vzw en Davidsfonds Cultuurnetwerk. Naast haar job bij publiq biedt Barbara als freelancer ondersteuning aan erfgoedorganisaties die meer focus willen leggen op families (www.focusopfamilies.be).