Jouw tijdschrift onder de loep. Hoe pak je het aan?

“Waarom lezen ze je (niet)?”
“Wat vinden ze goed/kan beter?”
“Hoe beoordelen ze ideeën voor verandering?”

Een brede verkenning van eenvoudige onderzoeksmethodieken vertrekkend vanuit duidelijke onderzoeksvragen en beoogde gebruiksdoelen van de resultaten.

Met een stap-voor-stap aanpak van probleemformulering naar gegevensverzameling, analyse en operationalisering.

Aan de hand van gerichte onderzoeksvragen, concrete voorbeelden van vraagtypes, steekproefbepaling, verwerkingstips en voorzetten voor operationele besluitvorming.

Verkennend – interactief – nieuwsgierig makend – motiverend.

  • Woensdag 8 juni
  • 10:00 tot 11:30
Foto: Carlo Van Baelen (Jos Bergen)

Carlo Van Baelen

Carlo Van Baelen is bedrijfseconoom/KMO-bedrijfsconsulent marketing en 40 jaar actief in boekensector als uitgever, boekhandelaar, stafmedewerker boek.be.

Hij was de eerste directeur Vlaams Fonds voor de Letteren/Literatuur Vlaanderen. Docent KMO-marketing Universiteit Hasselt; gastdocent Informatieproductie- en distributie – graduaat Informatiebeheer bibliotheek en archief Arteveldehogeschool Gent; Vakopleiding Boekhandel Amsterdam – publicist over cultuurbeleid, economische en juridische aspecten van de letterensector, cultuurmanagement. Bestuurder bij Folio, Vlaamse Auteursvereniging, Vertalersvakschool Antwerpen, Centrum voor Ervaringsgericht Onderwijs. Cultuuromnivoor met lees-, film- en podiumaccenten.