Hoe bouw je een sterk merk op?

Elke organisatie heeft een merk dat het uitdraagt. Alleen is niet iedereen zich bewust van de kracht ervan. Een merk zit tussen de oren van klanten of van het grote publiek. Maar hoe zorg je er voor dat zo’n merk de juiste associaties bij hen oproept? Hoe zit een merk in elkaar, hoe kunnen we dat op een systematische manier opbouwen en vervolgens uitdragen?

In de sessie ‘Hoe bouw je een sterk merk op?’ loodst marketingstrateeg Frederik Picard je door de noodzakelijke stappen om een sterk merk te kunnen bouwen. Aan de hand van een reeks sprekende voorbeelden worden de verschillende eigenschappen van merken geduid. Het doel van de sessie is je inzicht te geven in de verschillende aspecten van een merk en hoe een sterke merkreputatie daar uit kan voortvloeien.

  • Donderdag 9 juni
  • 14:00 tot 15:30
Foto: Frederik Picard

Frederik Picard

Frederik Picard is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations.

Daarnaast publiceert hij marketingboeken en is hij deeltijds marketinglector aan de AP Hogeschool Antwerpen en UCLL in Leuven.

Frederik vertrekt altijd vanuit een sterk onderbouwd strategisch kader: hoe kan je een merk op een degelijke manier opbouwen, uitdragen, bijsturen of beschermen?